Wie eind oktober verdachte activiteiten rond Neerlands grootste beurscomplex waarneemt, hoeft niet meteen de politie te bellen. Op 31 oktober vind daar in de Rai de event hackathon plaats, een bijeenkomst waar wizzkids (en ook wizzsenioren) uitgedaagd worden slimme oplossingen voor de event-branche uit te vinden. Daar komen slimme tools en nieuwe technieken voor smart event marketing vandaan.
Er doen vijftig hackers mee, verdeeld over acht teams die in 24 uur oplossingen mogen bedenken voor vier problemen. Elk kwestie krijgt dus aandacht van twee teams. De resultaten worden beoordeeld door een jury met Annemarie van Gaal, Jeroen Jansen (Tomorrowland) en Gijs van Wulfen.
Wie heeft de regie over event-technologie?
Wij kijken met belangstelling naar deze challenge, want uit zulke hackathons komen tomorrow’s tools te voorschijn, waar wij onze smart event marketeers voor opleiden. SEM heeft daarvoor twee nieuwe trainingprogramma’s in de aanbieding, een introductie en een advanced training: hoe geef je regie aan event-technologie?