Het festivalseizoen is al weer enkele weken bezig. Met zulke fantastische avonden als we in mei en juni genieten, vergeten we weleens dat ook regen en onweer zich plotseling kunnen aandienen. Uit Engeland waait voor zulke eventualiteiten prachtige regenmode over. We kennen allemaal de fleurige wellies, bedrukte regenlaarzen. Maar ook kleurige regenjassen en poncho’s zijn een festival fashion-item.
Festival-sponsor Lipton Ice speelt daar op in met een eigen regenjas. Of liever: de buienblouse. Geïnspireerd op het Hawaïshirt. Voor twintig euro online te koop – en waarschijnlijk ook bij een Lipton-stand op het festivalterrein. Bedacht door een creatief bureau met de toepasselijke naam Natwerk. Heel slimme brand activation! Straks staan er ineens honderden mensen in de regen te springen in een regenjas… uh, buienblouse van Lipton Ice.
Maar als smart event marketer denk je meteen: waar laat ik een paar honderd showershirts maken voor mijn eigen opdrachtgevers? Valt niet mee hoor. Je kan een standaard jas of poncho zo laten bedrukken, maar een regenhemd snijden uit voorbedrukt materiaal vergt meer voorbereidingstijd. Copy-proof dus vooralsnog, die buienblouse van Lipton.